18 Mayıs 2016 Çarşamba

HAYATLA İLK RANDEVU


Filimlere bile konu olmuştur, ilk randevuda neler yapılmalı? Ne söylenmeli? Nasıl davet yapılmalı? vs. En ünlülerinden biri de hemen herkesin bildiği Will Smith’in “AŞK DOKTORU”  filmidir. Aslında film ile ilgili uzun bir hikayeye başlamak niyetinde değilim. Sadece doğanın en büyük buluşmasını düşününce, filmin aksine çok acıklı bir son çıkıyor. Kült filmler arasına girmiş, birçok kişinin birbirine tavsiye ettiği bu film için en sonunda:  Off saçmalık demekten alıkoyamıyorsun kendini.

Hadi bir soru ile başlayalım; sizce hayattaki en önemli randevumuz ne olabilir? Bir düşünün.

Bekliyorum…

Bekliyorum….

Bekliyorum…..

………………………………………………………

Hadi ama tüm bunları söylüyor olmazsınız, cevap bu kadar ortada ve basitken üstelik…

Şu saydıklarınıza da bakın:

Kız arkadaşımla ilk sinemaya gittiğim zaman.

İlk evlenme teklifi ettiğim zaman.

İlk iş görüşmeme gittiğim zaman.

Bak bu çok acayip: ilk genel eve  gittiğim zaman. (Uhuu milli oluyorsun koçum ;) )

İlk arabamı satın almak için kuzenimden borç para almaya gittiğimde.

Erkek arkadaşımın artık bu sefer beni  öper dediğim buluşmamızda… (Yine öpmedi! )

Kayın pederimle ilk tanışma yemeğimizi organize edeceğimizi ilk organize etme kararını almaya karar verdiğimiz zaman. ( Sonunda buluştuk aslında, gerçi ilk tanışmada kendini taşıtması çok hoş olmadı ama dört kişiydik pek bir şey diyemedim.)

Anneme kız arkadaşımı tanıştıracağım o harika pikniğe gittiğimiz zaman.

İlk evimi tutacağımda ev sahibiyle buluşmaya gideceğim zaman.

Yeni köpeğimle ilk tanışacağım zaman. (kuduz aşısı yapılmış mıydı?)

vıdı bıdı vıdı, bla bla bla

Nasıl yani, size söz hakkı tanıyorum ve gerçekten bunlar mı çıkıyor? Bundan sonra monologa alıyorum haberiniz olsun…

İlk buluşma diyorum. Tabii ki tüm bu buluşmalar önemli olabilir ama en önemlisi 9 ay boyunca hani şu hazırlandığımız, şekilden şekile girip buruş buruş oluncaya kadar bir havuzda bekletildiğimiz buluşma vardı ya. Bu arada yetkililere sesleniyorum, beklediğimiz yer çok dar, havuz düzenli olarak temizletilmiyor, hizmet kalitesi çok zayıf; yemek alabilmek için kırk takla atıyorsun ve en sonunda  ancak tekme atarsan geliyor anlatabiliyor muyum? Bir kadın var ve sürekli bir şeyler anlatıyor… Biz psikiyatrisi değiliz, eğer öyleysek bile karın tokluğuna çalıştırılıyoruz. Ve bütün bunlara sadece o büyük buluşma için katlandığımızı hatırlatmak isterim, teşekkürler…

Daha ne olsun, ilk buluşma için hazırlanmışsın. Ne beklersin, tatlı bir tebessüm, güzel içten bir sarılma, heyecanlısın işte, her şeyi göze alıyorsun: 9 aylık evini bırakıyorsun üstelik daha 20 gün daha oturabilecekken. Bir ev sahibinin şatosudur ve öylece terk etmezsin yani. Üstelik gittiğin yer de kurak bir yer, sonuçta biz sulak yerde yaşamaya alıştık. Ayrıca  ekmek elden su gölden yaşıyorsun, emrinde uşağın var, adı plasenta, istediğini söylüyorsun, hop midende. Plasenta eşsiz bir uşaktı.  Hele o son tünel hiç de sevimli değildi, arkadan seni sürekli itekleyen bir basınç, hayır yani önümüzde biri olsa adımız fordçuya çıkacak daha doğmadan

Tüm heyecanımla hazırım artık buluşmaya… İşte tüm aylar boyunca beni tüm bu saltanattan vazgeçirebilecek tek şey:  Tatlı, güzel  HAYAT!

Hayatını s.k.y.m… Böyle karşılama mı olur lan?

 Daha ilk buluşmada insan evladına böyle muamele yapılır mı? Bismillah ışık mıdır nedir gördük bir şey. Arkadaş önce vale sandım, saydım beş çubuğu olan mavi bir şey bana doğru uzandı, hemen arkasında tipsiz bir şey… Sanıyorsun ki işler böyle yürüyor, neyse yeniyiz bir şey demeyelim dedik, sustuk. Susmak da kabahat arkadaş, sen benim mabada çubuklu şeyle yapıştır üç beş darbe… Ağzımı açtım tam yedi ceddine sövecektim ki onunla tanıştım. HAYAT! Ağzımı açmamla,  girdiği gibi yaktı kavurdu tüm içimi, o günden sonra hiçbir zaman eskisi gibi olamadım, dediler ki artık onsuz sen bir hiçsin, mecbur bağımlısı olduk, ne onunla yaşayabildim ne de onsuz…  İşte tek esaret de hayat, tek gerçek de hayat, en büyük kazık da, en büyük ödül de hayat… Karmaşık  yani neresinden bakarsan eninde sonunda yol ona çıkıyor… Ya sen onu eviriyorsun ya da o seni istediği yöne çeviriyor…

 

4 yorum:

  1. Çok samimi yazmışsın gülümseyerek okudum. Bloğun hayırlı olsun. Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esprili olsun istedim. Beğenmene çok sevindim

      Sil
  2. Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır.

    YanıtlaSil